Achtergrond

Contactgegevens uitwisselen met een handdruk

Jouri Schoemaker is medeoprichter van en marketeer bij Shake-on uit Delft.

Reading time: 4 minutes

Shake-on werkt aan een slimme netwerkarmband waarmee dragers contactgegevens kunnen uitwisselen door elkaar de hand te geven. Medeoprichter Jouri Schoemaker vertelt het verhaal van de Delftse start-up.

Een commercial van Budweiser zette Shake-on-initiatiefnemer Babak Heydari aan het denken. De reclame toont twee mensen die proosten met kartonnen bekers. Onder in elke beker zit een chip die ervoor zorgt dat ze op het moment van de toost automatisch vrienden worden op Facebook.

In de zakelijke wereld is het nog veel belangrijker om in contact te komen én te blijven. Het meest gebruikelijke en sterke gebaar bij een nieuwe ontmoeting is de handdruk. Stel nou eens dat er niet meer nodig is dan dat om contacten op te doen. Dat is het idee achter het Shake-on-bandje.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one for only €15 and enjoy all the benefits.

Login

Related content