Your cart is currently empty!
Philips ondergaat make-over
Philips haalt zijn oude logo van stal. Het bekende schildvormige beeldmerk werd de laatste jaren nauwelijks meer gebruikt, maar topman Frans van Houten herstelt het in ere, in licht gewijzigde vorm. Het vertrouwde Philips-blauw zal niet meer de standaard zijn: elke productcategorie krijgt zijn eigen kleur. De slogan ’Sense & simplicity‘ moet plaatsmaken voor ’Innovation & you‘.
Van Houten presenteerde het nieuwe uiterlijk gisteren in een gelikte show op het hoofdkantoor in Amsterdam. ’Volgens ons vormt deze nieuwe merkpositionering een veel betere weergave van de missie van Philips: het leven van mensen verbeteren door middel van zinvolle innovaties. Als technologiebedrijf zetten wij ons in om innovaties te realiseren die onze toekomstige groei ondersteunen en wezenlijke betekenis hebben voor mensen‘, aldus de CEO.
De verandering in de merkpositionering volgt op het Accelerate!-programma, waarmee Philips zich wil omvormen tot een toonaangevend technologiebedrijf met meer ondernemerszin en flexibiliteit. Eerder liet Philips al het lemma Electronics uit zijn naam verwijderen.
> | Een historie van het Philips-logo |