Nieuws

‘Technologen bepalen samen zelf de hightechroadmap’

Karlijn Raats
Reading time: 4 minutes

Op hightechmetropool Eindhoven zit sinds 2004 de sticker ’Brainport‘. De stichting Brainport, die als doel heeft om de regio op de kaart te zetten, is de laatste tijd veelbesproken en omstreden. Centrale vraag is wat de positie van de stichting is. Hebben bedrijven en kennisinstellingen er wat aan? Bits&Chips laat betrokkenen aan het woord. Dit keer Hugo de Haan, hoofd van Vision Dynamics in Eindhoven.

Wat is tot nu toe bereikt in de samenwerking tussen Vision Dynamics en Brainport, op wat voor manieren hebben jullie met elkaar te maken gehad?

’Alexander Sakkers opende vier jaar geleden dit bedrijf, omdat Brainport de hoofddoelstelling had om innovatiebeleid te stimuleren. Hij gaf het startschot voor Vision Dynamics nadat ik contact had opgenomen met Brainport. Ik had van tevoren nagedacht over of ik geld zou vragen of dat ik Sakkers zou uitnodigen om de opening te verzorgen. Brainport stemde toe in het laatste. Het voordeel van deze openingsstunt was dat er behoorlijk veel instituten en industrieën in het kielzog van Sakkers meekwamen naar de opening. Dat gaf natuurlijk een enorme schwung aan ons bedrijf. We gaven er de voorkeur aan om berucht te zijn in plaats van onbekend. Maar verder hebben we niets meer met Brainport te maken gehad. Vanaf de eerste dag dat dit bedrijf bestond, hebben we vooral hard gewerkt om ondernemende ontwerpers en partnerklanten aan te trekken. Lobbyen had in die fase weinig zin. Maar ook nu hebben we daar geen zin in.‘

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one for only €15 and enjoy all the benefits.

Login

Related content