Your cart is currently empty!
Vraag het de headhunter
D.S. vraagt:
Ik ben marketingdirecteur in de micro-elektronica-industrie met ruim tien jaar ervaring in productmanagement en acht jaar in een succesvol managementteam. Mijn voornaamste bijdrages liggen in het binnenhalen van grote contracten in nauwe samenwerking met de regionale verkoopteams, het succesvol aansturen van productontwikkeling, ramp-up tot massaproductie en de afhandeling van vragen en klachten. Met mijn teams heb ik verkoop gerealiseerd in totaal meer dan 900 miljoen dollar. Nu als gevolg van een overname mijn rol komt te vervallen, moet ik mij oriënteren op een nieuwe functie.
Je zou zeggen dat het in de huidige marktsituatie moeilijk kan zijn een leuke uitdagende functie te vinden, maar onlangs zag ik een baan als commercieel directeur bij een interessant bedrijf in de consumentenelektronica, iets hoger in de value chain. Echt een uitdagende baan, maar verkoopervaring heb ik niet, tenminste niet in een typische salesfunctie. Omdat ik toch wel getriggerd was, heb ik het wervings- en selectiebureau gebeld om de naam van de consultant te weten te komen en om hem enkele inhoudelijke vragen te stellen. Voordat ik solliciteerde wilde ik toch wel weten of dat überhaupt zinvol was, gezien mijn gebrek aan saleservaring. Er werd namelijk vijf tot tien jaar ervaring gevraagd in verkoop.