Wat doet Yacht Technology?
’Ons kantoor op de HTC helpt hightechbedrijven wendbaarder te worden‘, legt key-accountmanager Rob Braun uit. ’Klanten kunnen kiezen voor verschillende vormen van samenwerking: detachering, poolmanagement, internationale recruitment en gehele of gedeeltelijke uitbesteding via ons op de campus gevestigde projectenbureau. Onze hbo- en wo-opgeleide, technisch geschoolde interim-professionals bieden we uitgebreide mogelijkheden voor persoonlijke en inhoudelijke groei, onder meer via ons Job & Development House, de Yacht Academy, persoonlijke coaching en gerichte inzet op projecten.‘
Welke markten bedienen jullie?
’Op de HTC zijn we gespecialiseerd in de vakgebieden mechanica, elektronica, mechatronica, embedded systemen, systeemtest en -release, service en productie, fysica en life sciences. We richten ons hier specifiek op bedrijven in het hightechdomein, en dan met name op bedrijven die actief zijn in de driehoek Eindhoven-Aken-Leuven. Enkele voorbeelden: ASML, Assembléon, Fei, Imec, Océ, NXP, Philips, TNO, VDL en XTreme Technologies.‘
Wat is jullie rol op de campus?
’Bedrijven die al dan niet tijdelijk behoefte hebben aan extra personeel op het juiste moment voorzien van interim-professionals. Ook helpen we klanten om kennis en kunde te ontwikkelen en deze te borgen in de samen op te bouwen flexibele schil. Werk dat niet tot hun kerncompetenties behoort, kunnen ze uitbesteden aan ons projectenbureau. Bovendien bieden we meerdere kennisplatforms, waarbij bedrijven zich kunnen aansluiten die samen kennis willen opbouwen en uitwisselen.‘
Wat heeft jullie naar de campus gebracht?
’We hebben er heel bewust voor gekozen om ons hier te vestigen omdat dit het centrum is van de hightechindustrie. Alles wat model staat voor hightech en innovatie gebeurt op de HTC. Hier werken onze mensen en daarom zitten wij er. De letterlijk korte lijnen naar onze klanten op de campus zorgen voor eenvoud en efficiency in onze bedrijfsvoering. Een afspraak is snel gemaakt. Het is dus gemakkelijker om snel te handelen en te reageren. De band met onze klanten, kandidaten en medewerkers is daardoor sterker en persoonlijker. De HTC levert ons bovendien herkenbaarheid als hightechbedrijf. Voor ons projectenbureau is de technische infrastructuur belangrijk. En door de sociale activiteiten die hier worden georganiseerd, kunnen wij ons netwerk snel vergroten.‘
Wat zijn de concrete voordelen?
’Een aanzienlijk deel van onze klanten is zelf ook gevestigd op HTC. Hierdoor kunnen onze medewerkers snel ingaan op contactverzoeken van de klant. Verder biedt het onze salesmensen de kans om hun contactpersonen op een ongedwongen manier te benaderen. Voor nieuwe medewerkers maakt onze aanwezigheid op de HTC overduidelijk waar we voor staan: hightech. De werksfeer en omgeving zijn zeer inspirerend. Diverse bedrijven organiseren bijeenkomsten om anderen op de campus te leren kennen. Daardoor kunnen wij op een efficiënte wijze in contact komen met ons nog onbekende bedrijven.‘