Polymer Visions oprolbare scherm, de Readius, is nog niet op de markt omdat het bedrijf de dure lanceringsfase niet kon betalen. Dat blijkt uit een interview met CEO Karl McGoldrick op Wired.com en uit een persoonlijke toelichting van CTO Edzer Huitema. De Eindhovenaren hadden de Readius oorspronkelijk in de herfst van vorig jaar willen uitbrengen. Door de financiële crisis gingen de geldkranen echter dicht en moesten zij een pas op de plaats maken.
’Technisch is het product in volwassen en gereed voor productie‘, zegt Huitema. ’De hele toeleveringsketen is op orde, maar het product is nog niet op de markt omdat we – zoals zoveel bedrijven – financiële moeilijkheden hebben gehad‘, aldus McGoldrick. Heel frustrerend, noemt de topman dat.
De lucht lijkt echter op te klaren, vertelt Huitema. ’We hebben een investeringsronde georganiseerd en die begint nu zijn vruchten af te werpen. We zijn er binnenkort uit, verwacht ik.‘ Dat de macro-economische situatie nog niet optimaal is, deert Polymer Vision niet. ’We bedienen een exclusieve nichemarkt en produceren gelimiteerde volumes. Je hebt wel een beetje last van de conjunctuur, maar niet genoeg om daar uitgebreid rekening mee te houden.‘