In zijn eerste kapitaalronde heeft Lightyear in anderhalve maand vijf miljoen euro opgehaald, met uitzicht op meer. Het aantal intekenaars ging zelfs over het maximum heen. Daarnaast kondigt de startup een samenwerking aan met Edag. Deze Duitse automotive-dienstverlener gaat het Helmondse bedrijf met raad en daad bijstaan in de engineeringfase van zijn commerciële zonne-auto.

Lightyear ontwikkelt een elektrische wagen met vierwielaandrijving die geheel rijdt op zonne-energie en tot achthonderd kilometer kan afleggen op een volle accu. De geïntegreerde zonnecellen op het dak genereren genoeg energie om de batterij gedurende de dag op te laden. Bijladen is alleen nodig voor lange trips en in de winter. Dat kan dan via een normaal stopcontact; een laadpaal is niet nodig.
In totaal zegt Lightyear dertig miljoen nodig te hebben voor de productie van de eerste modellen. Op korte termijn lanceert het bedrijf daarom een tweede investeringsronde. Ondertussen blijft het uitkijken naar meer strategische partners.