22 October 2010

Op de High Tech Campus in Eindhoven opent Philips binnenkort een nieuw onderzoekscentrum voor de sector Consumer Lifestyle. Nadruk komt te liggen op de ontwikkeling van scheer- en ontharingssystemen en op producten voor moeder en kind, zoals babyflessen en kolfapparaten die het onder de merknaam Avent in de markt zet.

Het centrum zal werk bieden aan vijftig tot zeventig researchers. ’Dat zijn deels nieuwe banen en deels functies van buiten de regio die hier worden geconcentreerd‘, zegt woordvoerder Eric Drent in Eindhovens Dagblad. Hij kon niet zeggen uit welke plaatsen de banen afkomstig zijn.

Philips produceert een groot deel van zijn geavanceerde scheerapparaten in Drachten. Onlangs nam het nog een groep van tien mensen terug uit de boedel van het failliete Braincenter Noord omdat zij van strategische waarde zijn door hun kennis van de informatiesystemen in Philips‘ Friese vestiging. De detacheerder lijfde in 2006 de mensen in die bij Philips Drachten de scheertechnologie ontwikkelden waarmee Philips zijn marktleiderschap verwierf in elektrisch scheren.

Eerder dit jaar wees Agentschap NL nog 2,0 miljoen euro toe aan Philips Consumer Lifestyle voor het kenniswerkersproject ’fundamentals of hair removal‘. Samen met M2I, Philips Apptech en Philips Research richt het zich op innovaties op het gebied van scheren en kennis van huid en haar, meer specifiek op een beter begrip van de invloed van scheersystemen op de huid en de gevolgen van scheren en ontharen op de huid.

 advertorial 

The waves of Agile

Derk-Jan de Grood created a rich source of knowledge for Agile coaches and leaders. With practical tips to create a learning organization that delivers quality solutions with business value. Order The waves of Agile here.