In het derde kwartaal heeft Punch Graphix een omzet neergezet van 28,6 miljoen euro. Dat is een kwart minder dan dezelfde periode vorig jaar, maar wel 18 procent beter dan in het tweede kwartaal van dit jaar. Tussen januari en september moest het bedrijf jaar op jaar een omzetdaling slikken van 27 procent. Punch schrijft dit resultaat vooral toe aan tegenvallende machineverkoop, die meer dan halveerde. De recurrente inkomsten (consumables en service) daalden slechts lichtjes.
Het management ziet wel lichtpuntjes aan de horizon maar durft nog geen concrete doelstellingen uit te spreken. ’De groep ziet de eerste voorzichtige tekenen van een economische heropleving maar heeft onvoldoende zekerheid dat deze prille heropleving zich zal doorzetten in de komende maanden‘, schrijft het in een persbericht bij de derdekwartaalcijfers. ’De groep gaat daarom onverminderd voort met het nemen van kostenbesparende maatregelen.‘ Sinds begin dit jaar loopt er een reorganisatie die minimaal 10 miljoen euro op jaarbasis moet opleveren. Op dit moment heeft het daarvan al 7 miljoen euro aan kostenbesparingen gerealiseerd.